برگزاری دوره آموزشی نهضت قرآنی نورالثقلین در اردبیل
کد خبر: 4040033
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

برگزاری دوره آموزشی نهضت قرآنی نورالثقلین در اردبیل

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، از برگزاری اجلاسیه مدرسین نهضت قرآنی نور الثقلین با حضور اساتید مجرب استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی نهضت قرآنی نورالثقلین در اردبیلحجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه اجلاسیه مدرسین نهضت قرآنی نورالثقلین با حضور اساتید مجرب قرآنی استانی برگزار شد، بیان کرد: این اجلاسیه در سه محور تربیت قرآنی، مهارت‌های معارف اسلامی، آموزشی و تبلیغاتی برگزار و در جلسات خانگی تدریس خواهد شد.

وی در رابطه با طرح نورالثقلین، اظهار کرد: در این طرح به آموزش تخصصی مربیان و معلمان قرآنی پرداخته و این آموزش‌ها با اتکا به ظرفیت‌های مردمی، موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام صابر، افزود: این طرح ویژه مدیران مراکز تربیت قرآنی و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم است و  به‌صورت دو دوره آموزش مجازی و حضوری با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای کمی و کیفی محافل خانگی قرآنی و ‌توانمندسازی مربیان قرآنی اجرا شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را اولویت اصلی در فرهنگ سازی آموزه‌های دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب بر ضرورت اصلاح نگرش و تقویت باور‌های دینی، عمل به آموزه‌های اسلامی از سوی رهبران دینی و مدیران نظام و نهادینه شدن فرهنگ نظارت و تقویت روحیه جهادی تاکید کرده که باید مورد توجه همگان خصوصا مسئولین دولت قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هدایت جامعه بشری و باز داشتن آنان از گمراهی و ضلالت، تزکیه نفوس عامه، ایجاد ایمان و اعتقاد راسخ در قلوب مردم، تعلیم و تربیت جامعه، بیداری فطرت بشر و بر انگیختن خرد و عقل نهفته در او، تکمیل اخلاق بشر، تکمیل ایمان و تقوی، انذار و تبشیر عالم، اشراف و شهادت بر مردم، دعوت عامه به تبعیت از رسالت از مهمترین اهداف عالی بعثت ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) است.

حجت‌الاسلام صابر تاکید کرد: اسلامی شدن سبک زندگی در حوزه‌های گوناگون فردی و اجتماعی یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده که علی رغم تلاش‌های انجام گرفته، جامعه فعلی ما به علت تاثیرپذیری از زندگی قبل از انقلاب اسلامی و از سوی دیگر به دلیل تهاجم فرهنگی بیگانگان، نتوانسته بین باور‌های دینی و شیوه زندگی خود ارتباطی تنگاتنگی ایجاد کند.

وی یادآور شد: بیانیه اخیر مقام معظم رهبری با عنوان «گام دوم انقلاب» در فراز «شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) است، نزدیک کنید»، خطاب به مربیان قرآنی، افق روشن انقلاب و نظام را که همان اتصال به ظهور و زمینه سازی برای آن است، مشخص کرد.

انتهای پیام
captcha